Ylvis 兄弟最近應該是因為〈狐狸怎麼叫〉(YT)這首歌

在台灣 (還有很多地方) 開始打響名聲

他們的歌曲模式大概都是從非常正經狀態的前奏起頭

然後正經度會漸漸因為歌詞下降

副歌再一次壞光光XD



雖然如此

從歌裡面可以聽出他們的歌唱功力其實是很不錯的

狐狸這首歌裡面偏輕飄飄的高音好像大部分是弟弟Bård 負責

LIVE表演可以知道是這樣沒錯

雖然這場LIVE哥哥Vegard不知道在虛什麼

但他在 Jan Egeland 展現的實力也很強悍

巨石陣 (Stonehenge) 的LIVE表現也不錯 (前面還好 之後漸入佳境)


音樂方面

弟弟為主的歌好像喜歡像Fox一樣走極端雙重人格路線XD ( 像是Someone like me )

哥哥則是喜歡一路正經到底 (不聽歌詞還以為是什麼音樂劇)



最前面貼的那首 The Cabin 就是哥哥獨唱

我忘了這叫什麼風格 (老師對不起QAQ)

不管歌詞的話挺性感的XD


這首歌的主旨就是要邀請女主角到可愛的(?)小木屋玩

整封邀請函 (!???) 如歌詞所述囉



Ylvis - The Cabin


Oh..
唔~

Come with me, girl
跟我來吧,女孩兒 (!XD)

I wanna take you to a place
我想帶你去個地方

Where it’s just you and me..
只有我和你...

To my cabin
到我的小木屋


Let me take you to my favorite place
ㄌㄤˋ我帶你到我最愛的地方

Just a five hour drive from the city
從市區開車只要五個小時

Just follow the road until it stops
只要沿著路走到盡頭

And then keep walking for another forty minutes
接著再繼續走個40分鐘

Then – out of nowhere..
然後突然在某個地方..

There it is
就是這了

My cabin!
我的小木屋 >///<

Right now it’s icy cold
現在這裡冰冰冷冷

But in sixteen hours, it’s gonna be hot!
但16小時之內,就會變得暖烘烘囉

Mmm, I’m gonna make you dinner, baby
嗯~~我會為你做晚餐哦寶貝

I hope you like..
希望你會喜歡..

Spaghetti!
義大利麵! (甩)

Then we do the dishes manually
然後我們一起洗洗碗盤

With over fifteen different kinds of cutlery
還有超過15種的餐具



Sixty square meters of heaven on earth
60平方米的人間天堂

A tiny wooden paradise
一個小小的木造仙境

It’s my own private pinewood Taj Mahal
這是我私藏的松木泰姬瑪哈陵

Except for the shape and the size
雖然樣貌跟大小不一樣

The cabin!
小木屋!

Where I come to relax
我放鬆的好地方

The cabin!
小木屋!

Wear the same pants for a week
穿著同件褲子一個禮拜

The cabin!
小木屋

I’ve got skis on my walls
我還有滑雪板掛在牆上

In my cabin..
在我的小木屋..



One day this place will be mine
有一天這地方會屬於我

Only split it with my brother, sister, father, uncle and his lover!
只會分給我弟弟妹妹老爸叔叔和他情人!

And if you like to piss outside..
那如果你想在外面尿尿的話

This is definitely the place for you
這絕對是最適合你的地方

Mmm
嗯嗯~

‘Cause I’ve been pissin’ over here
因為我曾經尿在這邊

And pissin’ over there
也曾經尿在那邊

One time I even pissed over here!
有一次我還尿在這邊勒!


But you should never ever shit outside
但你絕對不可以在外面扁邊

We have a small, separate cabin
我們有個獨立的小小木屋

For that kind of stuff!
專門給那種東東用的哦


We can hang stuff on the wall together
我們可以一起在牆上掛些東西

As long as it’s copper
只要他是銅製品

Or dead animals
或是掛掉的動物

And who’s that man on the wall?
然後..那誰啊 牆上的男人?

Dad?
爹?

DAD? Is that you?
爹? 是你嗎???

Who put my dad inside the wall?
誰把我爹放牆上啊??

Dad?
爹!

Don’t you worry
莫驚慌啊

I’m gonna get you out of here!
我會把你從這裡弄出來啊!

Aaah..
啊啊..

It’s a picture!
那只是張相片啊~~(崩潰笑)


Sixty square meters of heaven on earth
60平方米的人間天堂

A tiny wooden paradise
一個小小的木造仙境

It’s my paradise
是我的仙境~~

My own private pinewood Taj Mahal
這是我私藏的松木泰姬瑪哈陵

Except for the shape and the size
雖然樣貌跟大小不一樣

It has a shape, it has a size
他就是這樣的樣貌和大小

You should really come here some time
你真的可以找個時間來這

Come on, we’ve been married for ten years
拜託我們都結婚十年了

Mmm..I miss you so much
嗯~我真的好想你

And I don’t understand it
而且我就搞不懂

Now why don’t you come to my cabin!
為什麼你不來我的小~~~木屋呢

We can play some chinachess
我們可以玩玩象棋

And take a long cold shower together!
然後沖上好一陣子的冷水澡~~要一起哦!

I got forty nine cards ready to be played with
我準備了49張牌可以玩

And a joker from another deck!
還有一張從別副拿來的鬼牌

Impossible to spot!
絕對看不出來滴!


We can just walk and walk and walk and walk and walk
我們可以就走著走著走著走著走著

You know there’s no such thing as bad weather
你也知道沒有壞天氣

Only bad kleather
只有爛裝備 (kleather好像是袋鼠皮做的東西?)

When you come up to my ca-a-a-bi-i-i-i-n..
當你來我的小ㄠㄠ木ㄨㄨ屋~~


My cabin.
我的小木屋




p.s. 這是第二次自己想翻譯歌詞... 不知道有沒有進步哈哈哈
arrow
arrow
    全站熱搜

    dingcross 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()